„A hitel nem ajándék!” címmel indított fogyasztóvédelmi tájékoztató kampányt november végén a Magyar Nemzeti Bank. Az ünnepi időszak közeledtével a rövid futamidejű és kisebb összegű fogyasztási hitelek iránti keresletben hagyományosan egy megugrás tapasztalható. Sokak az önerőn túl a könnyen és gyorsan elérhető fogyasztási hitelek (áruhitel, személyi kölcsön, folyószámlahitel és hitelkártya) felvételével igyekeznek az év végével megszaporodó költségeiket fedezni. A gazdasági válság és a magas infláció időszakában ugyanakkor kiemelten fontos a körültekintés, hogy anyagi helyzetünk és teherviselő képességünk ismeretében döntsünk. A Jegybank kampánya az ünnepek apropóján ehhez nyújt tanácsokat, amely tanácsok azonban az év egészében megszívlelendők lehetnek.
A tematikus egységekre bontott – infógrafikákkal és videókkal ellátott – tájékoztatóban hasznos tudnivalókat olvashatunk többek között arról, hogy hogyan is álljunk neki a családi költségvetés megtervezésének, hogy mire figyeljünk a hitelfelvétel során, hogy egy nem jól sikerült online vásárlást követően milyen elállási és panasztételi lehetőségeink vannak, de tippeket találunk az online csalások kivédésére is. Végül de nem utolsó sorban a Magyar Nemzeti Bank a kampányaiban rendszeres figyelmet fordít a környezettudatosságra, amelyet az ünnepi készülődés során is érdemes szem előtt tartanunk: „Zöld karácsony” címmel ehhez kaphatunk támpontokat.
A Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi tájékoztatója az alábbi linkre kattintva érhető el:
Forrás:
https://apenzzelokosan.hu/hirek/a-hitel-nem-ajandek-kommunikacios-kampany-a-megfontolt-karacsonyert
https://minap.hu/cikk/hitel-nem-ajandek-fogyasztovedelmi-tanacsok-karacsonyra
Very interesting topic, thank you for posting.Raise range