Követeléskezelés
Fizetési késedelem, fizetési felszólítások, szerződésfelmondás, követeléskezelési eljárás… Rögös út vezet az utolsó állomásig, mellyel kapcsolatban sok kérdés és bizonytalanság él a köztudatban: milyen lépései vannak, mit tehet és mit nem tehet a követeléskezelő, milyen lehetőségei vannak az adósoknak? A követeléskezelőnél lévő tartozás esetében is van lehetőség méltányossági megállapodást kötni, az adós számára teljesíthető megoldást találni.
Végrehajtás
Minden végrehajtás egy fizetési meghagyással kezdődik – a végrehajtási eljárás nem egyenlő a követeléskezeléssel, másfajta, törvényileg szabályozott folyamat. Fontos tudni, hogy hogyan vitathatjuk az eljárást, milyen jogok illetnek meg, mire számítsunk a végrehajtás során vagy milyen költségekkel jár (pl.: bankszámla inkasszó, letiltások, részletfizetés). Az ingatlan árverése elkerülhető, ha időben megtesszük a megfelelő lépéseket.
Magáncsőd
A köznyelvben csak magáncsődként emlegetett adósságrendezési eljárás 2015 óta biztosít lehetőséget az adósságcsapdába került magánszemélyeknek a nehéz anyagi helyzetükből való kilábalásra. Az eljárás célja, hogy az adós és a hitelezők számára egyaránt elfogadható megállapodás szülessen. Sokféle feltételnek kell megfelelni, de alapvetően azok számára opció a magáncsőd, akik állandó jövedelemmel és megfelelő vagyon-tartozás aránnyal rendelkeznek.
Díjhátralékok
Bármikor kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy a csekkek befizetésével megcsúszunk. Ez nem jelent egyenes utat a szolgáltatás kikapcsolásához – ha ismerjük a lehetőségeinket, a kikapcsolás elkerülhető. Vagy, ha mégis megtörtént a kikapcsolás, a közüzemi szolgáltatás visszakötése is lehetséges. Lehetőségünk van részletfizetésre, egyedi megállapodásokra, védendő fogyasztói státusz kérelmezésére, előre fizetős mérőóra igénylésére, stb.